- - - - - ---

Vilka matlådor i frysdisken är godast? ...Och inte?

Det bär mig emot att köpa halvfabrikat, men någon gång då och då är det helt okej. Har provat de flesta maträtter under årens lopp och har nu kommit fram till några som smakar bättre (och sämre) än andra:
  • Findus Black & White Även fast kroketterna är mjuka och köttet sådär gillar jag denna. Bearnaisesåsen gör sitt. 4/5.

  • Findus Oxjärpar Gurksåsen är smaskig! Gillar miniröstin. 4/5.

  • Findus Ostschnitzel (Enda matlådan där jag äter upp grönsakerna) Schnitzeln och potatisen är riktigt god! Behöver jag nämna bearnaisesåsen? 4/5.

  • ICA's Pasta Lax & Spenat Verkligen mumsig! Såsig, spenatig och laxig. 5/5!

  • ICA´s Pizza Kebab Oooh..väldigt bra smak och vitlökssåsen blir som grädde på moset! 5/5!

  • Grandiosa jättepizzan Nääee... bara tjock och tusen kilo ost. Gillar ost, gillar pizza, men den här är rätt smaklös. 1/5

  • Felix Mexikansk Tacopaj Vet inte vad det är som gör den så god..kanske gräddfilen inuti? 5/5!

  • ICAs Mexikanska Paj Smakar tyvärr inte så mycket mexikanskt, men den går i alla fall ned. En svag 3:a.

  • Familjen Dafgårds Spagetti Bolognese Pasta med köttfärssås och ost är ett säkert kort! Trodde jag...den här ger en konstig eftersmak och är förresten inte så god heller. 2/5

  • Vitasia's Bami Goreng En fryspåse man kan hitta på Lidl med nudlar, grönsaker och kyckling i en salig blandning. Överraskande smarrig och innehåller även rätt så få kalorier. 4/5.

  • Varning! Okej, jag slirar ur ramen lite här för jag måste bestämt avråda alla från att köpa Kungsörnens köttfärssås i tetra. Det är bland det vidrigaste jag ätit i matväg. Den smakar unk, som en blandning av halm och stall. Duger inte ens som kattmat. Usch! -45/5.
    ...Däremot hyllar jag Findus köttfärssås på burk som jag tycker är väldigt god! 4/5.


    Köttfärssås

    Ett praktexemplar på oätlig färdigmat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0