- - - - - ---

Konsumentbloggen borde skämmas...

...För att inte ha skrivit något inlägg på hundra år. Ja, vad ska man säga? Saker och ting kommer emellan så tyvärr finns det inte så mycket tid till att blogga. Fast det är roligt. Men men. Kanske hinner man slänga in nåt inlägg ibland.

Något aktuellt som jag måste klaga lite på är väl att man återigen höjt bensinskatten. Nästan 15kr per liter är vi uppe i nu och jag undrar; hur ska detta sluta? 20kr/l är inte så långt borta tror jag. Och folk är fortfarande beroende av att ha bil. Okej, lite nya miljövänliga och billiga drivmedel välkomnas varmt. Vad hände egentligen med elbilar och den utvecklingen...?

Såg med lillögat häromdagen på en debatt huruvida man ska höja skatten på godis och andra sockerfyllda livsmedel för att undvika övervikt och ohälsosamt leverne. Ja varsågod, säger jag. Inte fan kommer folk köpa mindre för det. Och varför skulle mataffärer ta ansvaret för att människor köper en massa godis? Har man inte ett eget ansvar och gör sina egna val? Man blir ju inte direkt påtvingad att köpa godis när man handlar mat. "Nä det är inte mitt fel att jag blivit tjock, det är ju ICA's fel!" ...Ursäkta?

Nåt som jag däremot inte klagar på är att regeringen sänkt momsen för restaurangägare. Från ca 25% ner till ca 13% (är osäker på exakta siffran). Något positivt dyker upp ibland i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Matilda

12% :)

2012-01-14 @ 09:55:00
URL: http://matildac.devote.se
Postat av: Konsumenten själv

Aha, tack Matilda :)

2012-01-24 @ 12:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0