- - - - - ---

SJ lät mig beställa biljett på ett tåg som inte fanns

Att SJ är rätt spontana i deras jargong är ingen nyhet, men min trevliga erfarenhet den där dagen jag skulle på en intervju var något utav det lite mer säregna klanteriet än vad SJ oftast bjuder på.
Hemma på morgonen, vid kl 09.30, beställde jag en biljett via deras webbplats på ett X2000-tåg som skulle ta mig till annan ort för en intervju kl 14.00.
Väl på stationen innan tågets avgång ser jag texten på den dumma skylten om just mitt tåg: Inställt.
Givetvis. Likt förbannat blir jag sen (men inte så pass sen att jag omfattades av SJ's förseningsgaranti, nejnej) och måste i panik ringa och förklara läget.

Väl hemma igen på eftermiddagen så kollade jag av någon anledning upp tåget som var inställt och såg att det var ett nattåg som avgick från typ Haparanda och skulle ned till Stockholm eller nåt.
Och vad upptäcker jag då? Jo, det tåget var inställt redan i Haparanda, så det fanns inte ens ett tåg från början men ändå kunde man köpa biljett (!).

Det känns som, utan att överdriva, att SJ har en så kallad envägskommunikation. Senaste överraskningen de kom med var om man inte förbeställt biljett, utan köper direkt på tåget, så tar de en avgift på 100 kronor.
Förståeligt, eftersom de ändå har så låga biljettpriser.
Eller hur var det nu?



Kommentarer
Postat av: Matilda

Sjuukt!

2011-01-25 @ 05:50:20
URL: http://matildac.devote.se
Postat av: Konsumenten själv

Milt sagt, ja.

2011-01-31 @ 22:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0