- - - - - ---

Sverige försöker, men hur går det då?

Häromdagen var jag ute och handlade och tänkte även passa på att köpa en dosa snus.
I kassan blev jag tillfrågad efter legitimation, vilket egentligen är ganska fånigt över en dosa minisnus plus att jag dessutom är över 25.

Naturligtvis hade jag inte med mig något leg just den dagen så jag delade med mig av den tråkiga informationen till kassörskan och frågade om det räckte med att säga att jag är över 25 år (och eventuellt inte ser ut att vara under 18 år)?
- Under 30, svarade hon och det betyder att de har rätt att neka en 29-åring att köpa en folköl om denne inte har legitimation.
Kanske hade jag förstått kassörskan litegrann om jag hade kånkat på fyra 6-pack 3,5:or och två stockar snus. Men en dosa minisnus liksom. Systembolaget kan man ju förstå eftersom de säljer lite starkare grejer, men ICA...?


snus
Under 30 år? Kom ihåg leg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0