- - - - - ---

Saker som äter batteri på din Smartphone

Jag är väl inte ensam om att tycka att det är något lurigt med batteritiden hos Smartphones... Vad är det som bara glufsar i sig batterier på typ en sekund?

Jag har upptäckt två saker:
1. Wifi:n. Stäng av den när du inte behöver den.
2. E-posten. Stäng av synkroniseringen så du inte tar emot någon mail.
På min telefon blev det skillnad i alla fall.


Sen skulle jag gärna vilja ha en fin förklaring, av någon som vet, till varför man gjorde laddnings/USB-kabeln till dessa makapärer ca 1cm långa? Inte alls omständligt, så länge man finner det behagligt att ligga på golvet med väggen som kudde och prata i telefon...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0